AT THE HOTEL - VOCABULARY



Eu fiz uma reserva em nome de Jennifer.   
I made a reservation for Jennifer.

Eu queria ficar 5 noites.   
I’d like to stay 5 nights.

Eu queria um quarto de casal.   
I’d like a double room.

Eu queria um quarto para 2 pessoas.   
I’d like a room for 2 people.

Que horas é servido o café da manhã ?   
At what time is the breakfast served?

Minha chave, por favor!   
My key, please!
  
Por favor, me acorde às 7:00 da manhã!   
Please, wake me up at 7:00 o’clock!

Preciso de mais uma toalha, por favor!   
I need one more towel, please!

A televisão não está funcionando.   
The TV is not working.

Não tem papel higiênico no meu quarto.   
There is no toilet paper in my room.

Onde é a piscina do hotel?   
Where is the swimming pool?

Onde é o restaurante?   
Where is the restaurant?

Você pode chamar um taxi para mim?   
Can you call a cab for me?
                  
Tem algum recado para mim?   
Is there any message for me?

Comments

Popular posts from this blog

Facts about the Portuguese language

PORTUGUESE SALON VOCABULARY

EVENT